2010/10/27

Els nuclis afectats pel Logis volen una reunió

(notícia publicada a http://www.avui.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/322155.html)

Els tres municipis de l'interior del Baix Penedès afectats pel projecte del Logis Penedès (l'Arboç, Sant Jaume dels Domenys i Banyeres del Penedès) han demanat a l'empresa pública impulsora de la polèmica plataforma logística, Cimalsa, que faci una reunió informativa en una de les tres poblacions. La petició es va fer de manera oficial el 8 d'octubre, però de moment no s'ha rebut cap resposta.

 En concret, els ajuntaments han sol·licitat que es faci una sessió informativa pública i oberta als ciutadans per difondre el contingut del pla director urbanístic que ha de fer possible el projecte i que actualment està aprovat inicialment. Els tres alcaldes demanen, a més, que es detallin les implicacions directes i indirectes del Logis Penedès sobre el territori on està previst que s'implanti. Els municipis, que ja van anunciar que presentarien al·legacions contra el pla director, consideren que la realització d'aquesta reunió seria un “exercici de responsabilitat i transparència”.


El president de Cimalsa va fer una sessió informativa sobre el Logis al setembre a la Cambra de Comerç de Tarragona.

2010/10/21

La CUP demana a l'Ajuntament de Vilanova que presenti al·legacions al Logis Penedès




La CUP Vilanova ha instat al Govern local a posicionar-se de nou en contra del macroprojecte del Centre d'Intercanvi del Penedès (CIP o Logis Penedès) a travès d'al·legacions que haurien d'arribar a la Generalitat de Catalunya abans del 3 de novembre. El Ple de l'Ajuntament vilanoví ja va rebutjar, amb una moció, la construcció d'aquest centre logístic a la comarca del Baix Penedès i, ara que està obert el període per a que les institucions presentin les al·legacions que considerin al Departament de Política Territorial i Obres Públiques, cal que l'Ajuntament s'afanyi a mostrar la seva oposició, com ja ho han fet els ajuntaments de Vilafranca del Penedès, L'Arboç i, properament, el de Banyeres del Penedès.

Precisament, aquests dos darrers termes són, juntament amb Sant Jaume dels Domenys, els més afectats per la ubicació d'una gran infraestructura logística que convertirà la comarca del Baix Penedès en un punt estratègic d'unió entre els dos principals ports catalans, el de Barcelona i el de Tarragona. El Pla Territorial del Camp de Tarragona contempla, per a aquest projecte, la construcció d'una potent xarxa viària i mentre la ferroviària resta com una incognita pendent d'un Corredor Mediterrani que penja d'un fil. Parlem de 15.000 camions diaris (amb el CO2 que això comporta), un impacte mediambiental massa gran per una zona en la que encara hi ha camps, vinyes i boscos. El Garraf també es veu afectat, pel pas dels vehicles pesats per la futura C-15 desdoblada i l'A2.


"El territori que comprén la Vegueria del Penedès es veurà dràsticament perjudicada per l'impacte mediambiental que suposa tirar endavant aquest Pla dissenyat des de la capital sense tenir en compte les peculiaritats del territori", segons Marc Font, membre de la CUP. "La construcció del Logis Penedès només afavoriria a unes poques multinacionals que podrien deslocalitzar-se al nostre territori. És un impacte massa gran, que no afavoreix veritablement als qui hi vivim i es ven, des del Govern català com una gran oportunitat laboral", assegura Marta Rius, membre de la CUP, que aquest dimecres ha explicat que en temps de crisi, les empreses estrangeres que distribueixen a Europa, amb centres a Catalunya, han perdut el volum de vendes, i per tant, ha repercutit a les llistes de l'atur. "L'aposta per la logística a Catalunya està obsoleta, la realitat d'ara demana reformular plans que es volien desenvolupar fa més de 5 anys i que ara no tenen vigència. En comptes d'elaborar grans projectes que trinxarien el territori, caldria fer una forta aposta en l'economia arrelada a la zona, en el cas del Penedès, el sector agroalimentari, per exemple", proposa el portaveu de la Plataforma "No Fem el CIM", Pau Batlle.


CUP de Vilanova i la Geltrú

links:
http://www.vilanovadigital.com/espais/actualitat/article.asp?IdArticulo=29177
http://vilanova.cup.cat/index.php?option=com_content&task=view&id=320&Itemid=1

2010/10/20

Els pressupostos de l'Estat castiguen el Corredor Mediterrani i les Rodalies

(notícia publicada el 1/10/2010 a http://www.lasprovincias.es/)

El Gobierno reduce en 584 millones, un 30%, la inversión en la Comunitat prevista para el año próximo

La construcción del Corredor Mediterráneo no dispone ni de un euro consignado en los Presupuestos Generales del Estado para 2011 que ayer entregó la vicepresidenta segunda del Gobierno, Elena Salgado, al Congreso de los Diputados. Un tratamiento similar le da el Ministerio de Fomento al Plan Ferroviario de Cercanías, firmado el pasado 20 de abril, al que le dedica una cifra simbólica de medio millón de euros, cuando la inversión hasta 2020 asciende a 3.400 millones de euros, con lo que al año debería destinar una media de 340 millones.

El Gobierno, lejos de incrementar la dotación económica para el año próximo, ha seguido la práctica del recorte y ha dado un tijeretazo cercano al 30% en el capítulo de inversiones. Así lo reconoció ayer el delegado del Ejecutivo, Ricardo Peralta, cuando apuntó que la dotación en este aspecto para 2011 será de 1.539 millones de euros, cuando en 2010 se prevé que llegue a 2.123 millones. Son 584 millones menos, un 27,9%.


El Ministerio dedica 417.320 euros para realizar un estudio de ampliación de la línea ferroviaria de Castellón a Tarragona, que dispone de una vía única y constituye el verdadero embudo del ya de por sí débil arco ferroviario.


La llegada del AVE a Valencia a finales de este año supone que cese buena parte de la inversión del Ministerio, aunque seguirá pagándolo hasta 2014, pues hay partidas de 289 millones para el próximo presupuesto, de 219 para el de 2012, de 153 en el de 2013 y de 136 millones de euros en 2014.
Sí prevé 60.000 euros para electrificar la línea de Cercanías Valencia-Utiel, y dedica 150.000 para el estudio informativo de la línea Sagunto-Teruel.

Para el AVE a Alicante la inversión también desciende, y pasa de 241 millones a 187, mientras que la línea a Castellón tiene tres millones consignados, aunque se ejecutará bajo la premisa de la financiación privada.

En materia de carreteras, Fomento sigue sin presupuestar un euro al segundo by-pass de Valencia o para acometer de una manera seria la ampliación del actual pues corre riesgo de colapsarse por completo en pocos años. Además, estudia cómo ampliar la V-30 y no aparece consignado el acceso norte al puerto de Valencia.

No hay dinero suficiente para continuar la autovía de La Plana, unos 400.000 euros para 40 kilómetros en tres tramos: Vilanova d'Alcolea-Les Coves de Vinromà, Les Coves-Salzadella y de ahí a Traiguera. Tampoco continúa la variante de la Font de la Figuera.

Los Presupuestos de Fomento confirman lo que ya anunció este verano LAS PROVINCIAS, que la dotación para el tercer carril de la A-3 en 2011 será de 4,2 millones.

El Ministerio de José Blanco prácticamente dedica sus recursos el año próximo, en lo que se refiere a las carreteras de la Comunitat, a continuar las autovías que no ha paralizado: 8,5 millones para el tramo de la A-68 Sueca-Sollana, 4,49 millones entre Cullera y Favara y tres millones para el desdoblamiento entre Gandia y Xeresa. También continúan las obras del tercer carril del tramo sur de la circunvalación de Valencia, con 2,5 millones, de la A-3 hasta Torrent y ocho millones desde Torent a hasta Silla.

El Ministerio acomete la variante de Benidorm con ocho millones y sigue olvidando la de Benissa, a la que presupuesta 300.000 euros.

En Castellón destina seis millones a la variante del Maestrat, entre Peñíscola, Vinaròs y Benicarló, se olvida de duplicar la N-340 entre Benicàssim y Oropesa y de desdoblar la variante de Castellón a la que dedica 134.000 euros.

Aeropuertos y puertos
Situación distinta es la de los aeropuertos: 73 millones de inversión en El Altet y 45 en Manises. En ambos se amplía la terminal, y mientras en el de Alicante se automatizará la recogida de equipajes y se mejorará el campo de vuelo, en Valencia se modernizará el sistema de navegación, entre otras actuaciones.


Fomento garantiza la continuidad de las obras de mejora del puerto de Valencia con 110 millones de euros, casi 19 millones menos que la dotación de 2010. Para la ampliación de la primera fase del plan director se destinan 44,7 millones de euros.

Las primeras reacciones a los Presupuestos se dieron a los pocos minutos de ser presentados en Madrid. En el caso del delegado del Gobierno, Ricardo Peralta, aseguró, con los números en la mano, que «el Gobierno no para su actuación ni cesa en su labor modernizadora, sino que pone el punto y final a grandes hitos».
 

Destacó, por ejemplo, las obras de ampliación de El Altet, la culminación de la A-7 entre Valencia y Alicante y la puesta en marcha de grandes infraestructuras hidráulicas, fundamentalmente desaladoras. Sobre el recorte inversor del 28%, dijo que se debe al fin de las obras del AVE (principal sustento en los últimos años) y a la política de austeridad que impone la Unión Europea para reducir el déficit público al 3% en el horizonte de 2013.

Horas más tarde, el vicepresidente económico del Consell, Gerardo Camps, hacía una valoración bien distinta, alertando de que «son los presupuestos de la incertidumbre y la desconfianza».

JOAQUÍN BATISTA


link: http://www.lasprovincias.es/20101001/comunitatvalenciana/comunitat/presupuestos-estado-castigan-corredor-201010010740.html

2010/10/19

ICV afirma que la Generalitat té algunes alternatives al Logis Penedès

(publicat el 14 d'octubre de 2010 a "el 3 de vuit")
Iniciativa per Catalunya-Verds, a través de l’eurodiputat Raül Romeva, el diputat català Daniel Pi i la candidata d’ICV per Tarragona al Parlament de Catalunya, Hortènsia Grau, van pujar fins a la Torre de Guaita de Banyeres per recriminar raonadament el projecte del Logis Penedès que afecta directament a Banyeres, l’Arboç i Sant Jaume dels Domenys.

Sorprenentment, tant l’exalcalde banyerenc José Maria Abril com el diputat Daniel Pi van destapar que la Generalitat estudia d’altres alternatives més viables al projecte del Logis Penedès. L’exalcalde banyerenc Josep Maria Abril, que va actuar d’amfitrió i introductor junt el tinent d’alcalde Lluís Inglada, va dir que el motiu de la trobada era per refermar la total oposició al Logis Penedès. “És una imposició per la força del capital i a manca que en cap moment hi ha hagut cap mena de diàleg, trinxa el nostre territori encara més", va comentar.


Després, la candidata Hortensia Grau va recordar les diverses al•legacions que el partit que representa ha presentat contra el Pla director urbanístic per al desenvolupament viàries, ferroviàries i logístiques al Penedès.

 
En resum, en aquestes al•legacions ICV demana que s’aturi el procés de redacció del Pla director urbanístic per al desenvolupament d’infraestructures viàries, ferroviàries i logístiques al Penedès, per insostenible, per alteració substancial de l’estructura territorial i per no respondre als criteris de participació ciutadana. També reclamen que es compleixi el compromís assolit per Manel Nadal, secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, de dialogar amb el territori abans d’impulsar el projecte del Logis.
La tercera reclamació dels ‘verds’ és que s’iniciïn els tràmits per desenvolupar un planejament participatiu a l’àmbit funcional de planificació territorial del Penedès. Per acabar, a les seves al•legacions, demanen que s’iniciïn amb caràcter d’urgència els tràmits per a la redacció d’un Pla Director Urbanístic del Baix Penedès i que el projecte del Logis s’ajusti al conveni d’Aarhus sobre participació ciutadana.

L’ actual diputat representant d’ICV-EUiA al Parlament de Catalunya, Daniel Pi, testimoni a la negativa del Departament de Política Territorial a dialogar amb els ajuntaments afectats -“els van engegar escales avall...Jo també hi era”, va dir- va reiterar després que té constància que el Govern de la Generalitat ja estudia altres alternatives al Logis Penedès.

Per acabar, l’eurodiputat Raül Romeva va insistir que en el projecte del Logis Penedès no s’ha acomplert el conveni d’Aarhus sobre participació ciutadana en temes mediambientals. A més, entre d’altres raonaments, Romeva va recordar que la Unió Europea vol reduir l’any 2020 les emissions de CO2 en un 20%: “si les 40% de les emissions procedeixen del trànsit rodat, el què és absurd i contraproduent posar en marxa un projecte en el que augmentaran les fonts d’emissió CO2, això és contraproduent del tot”.    

Link de la notícia a "el 3 de vuit":

2010/10/12

Els Ajuntaments Penedesencs comencen la batalla legal contra el LOGIS

Comença la "lluita dels Ajuntaments" per aturar les "Imposicions de la Generalitat" en contra de la voluntat dels Penedesencs
Els ajuntaments del Penedès s'han posat ja en marxa per tal d'impedir la construcció del MacroPolígon Logístic.

Si fa pocs dies eren Banyeres i l'Arboç els que van presentar les al·legacions per tal de demanar la retirada del MacroProjecte de 404ha , ara ha estat Vilafranca qui tambe ha presentat al·legacions contra el PDU del Logis i molts ajuntaments del l'Alt, Baix Penedès i Garraf estan ja preparant les seves al·legacions per presentar resistència a la imposició de la Generalitat.


Els diferents informes tècnics adjunts al pla, preveuen un increment del transit rodat que afectaran, sobretot a les comarques de l’Alt, Baix Penedès, i també al Garraf.


Aquestes infraestructures, en una comarca ja saturada, comportaràn transformacions irreversibles al nostre territori, ja sigui des del punt de vista mediambiental i paisatgístic, demogràfic i social, i en el nostre model econòmic.

Amb l’aprovació definitiva d’aquest PDU es perdrà per sempre més l’atractiu de la marca Penedès, a nivell turístic, enològic i de qualitat de vida, ja que serà la mort del Penedès tal com el coneixem avui en dia per passar a ser un conglomerat metropolità que haurà perdut la seva idiosincràsia
El creixement dels moviments socials en defensa del territori al Penedès es ben evident en els darrers anys.

Són aquests moviments, organitzacions, entitats i la majoria de penedesencs les que recorren ara als seus més imediats representants democràtics per demanar una defensa clara i sense paliatius de les comarques en les que viuen i en les que volen que creixin els seus fills.

Per això demanen que els ajuntaments penedesencs facin arribar les al·legacións abans del 3 de novembre al departament de Política Territorial, per evitar que aquest PDU que ens vol imposar el LOGIS tiri endavant:


                                                                                                       
Honorable Sr. Joaquim Nadal i Farreras

Conseller de Política Territorial i Obres Públiques
Generalitat de Catalunya.
Avda. Josep Tarradellas, 2-6
08029 BARCELONA
                                                                                            

  • Us deixem aquí dos models d'al·legacions:
Al·legaciò Ajt.Vilafranca al PDU del Logis Penedes

Al·legaciò Plataforma al PDU del Logis Penedes

Més informació:

- A.Vilafranca: L’Ajuntament de Vilafranca al·lega contra el Pla director urbanístic per al desenvolupament del Logis Penedès

- El Punt: Alerten de la dependència del Logis Penedès

- El Punt: Al·legacions d'Unió de Pagesos contra el Logis

- El Punt: No Fem el CIM al·lega contra el Logis

- El 3devuit: 'No Fem el CIM' presenta al·legacions contra el pla director que preveu el Logis Penedès

2010/10/05

Reunió Plataforma NO FEM EL CIM: Definir accions a realitzar a curt termini.

Gent de la terra!

Demà dimecres 6 d'octubre, 
la Plataforma NO FEM el CIM convoca una reunió al CENTRE CÍVIC de Banyeres del Penedès a les 22:00h per a mirar de definir possibles accions a realitzar davant dels últims esdeveniments succeïts en relació al CIM, Logis Penedès, CIP o diga-li com vulguis...
Vine i salva el Penedès!
Nota: si teniu al·legacions contra el Pla Director per presentar, porteu-les que us les recollirem.


*Informació addicional:
Una mostra de que allò que molts cops es pregona com a fet als quatre vents no és cert ni de bon tros. L'altrament anomenat Centre Intemodal Penedès, de intermodal no té res. El corredor del Mediterrani no està ni aprovat, ni consensuat ni res de res.
Mireu que diuen els empresaris:

"...demanen que que el corredor mediterrani sigui incorporat com a projecte prioritari 'en el marc de la revisió en curs de la metodologia i criteris de la planificació vigent de la xarxa transeuropea de transports de la Unió Europea'. Ara, diuen, 'aquest corredor no ha estat inclòs com un projecte unitari al llistat de prioritats de la xarxa transeuropea de transports, sinó de forma desmembrada i incompleta, i sense cap referència específica al transport de mercaderies..."

notícia d'ahir mateix a Vilaweb:


- ALTRES:

Los Presupuestos del Estado castigan el Corredor Mediterráneo y las Cercanías

El Gobierno reduce en 584 millones, un 30%, la inversión en la Comunitat prevista para el año próximo

http://www.lasprovincias.es/20101001/comunitatvalenciana/comunitat/presupuestos-estado-castigan-corredor-201010010740.html

El eje mediterráneo de mercancías costaría hasta 30 veces más que la Travesía Central

El comisario europeo de Transportes cifra en 153.000 millones el presupuesto del corredor, frente a los cerca de 5.000 de la TCP. La DGA se vuelca para que el acto de apoyo al paso por Aragón se celebre el 2 de junio, antes de la reunión de alto nivel de Zaragoza.

http://www.heraldo.es/noticias/aragon/el_eje_mediterraneo_mercancias_costaria_hasta_veces_mas_que_travesia_central.html